2016/04/18

Témázunk - Regényhős-én

Kicsit bajban voltam ezzel a témával. Először úgy volt, hogy írok egy kis novellát valamiről. Aztán úgy volt, hogy csak képes poszt lesz. Aztán másik novellát akartam írni egy totál más szemszögből. Ötlet az éppen volt, csak valahogy az írókám nem olyan mostanában; nem nagyon van olyan, amit ne akarnék letagadni egy rosszabb pillanatomban.
Azért is olyan bonyolult nekem ez a téma, mert én szívesen vagyok akárki. Pont olyan élvezettel vagyok a rémálmok mélyéről előtekeredő csáp, ami halálra rémít bárkit, mint egy hős, aki megküzd a tengeri kígyóval, vagy hegyet mászik, vagy csillagharcos, vagy... Szóval bárki. Az az olvasó vagyok, aki majdnem a legtöbb szereplő feladatát élvezi a könyvekben.
Van néhány szerep, amitől elhatárolódom, de ez jellemzően szinte csak egyféle könyvekben (romantikusokban) fordul elő, azt meg nem kell olvasnom, és akkor béke van.

Ha nagyon választani kellene, akkor csakis két dolog jöhet számításba: vérfarkas, vagy csillagharcos, esetleg egy vérfarkas csillagharcos, de ez még nekem is anomáliának tűnik.
Okoz bennem némi zavart, hogy sokkal hamarabb tudok férfiszereplőkkel azonosulni, bár nem vagyok leszbi se látensen, se sehogy, sőt, ezen időnként azért elmerengek, hogy vajon miért. Valószínűleg az az oka, hogy sokkal több jól megírt férfikarakterrel találkozni, és a szerepkörük is sokkal szerteágazóbb és érdekfeszítőbb, mint egy női karakteré. A nők viselkedését behatárolja a nőiségük, jó esetben, mert ha nem, akkor valami borzadály szokott születni, ami valahol félúton van egy csáposfejű predátor és az izomagyú gorilla között, ami azért nem éppen egy nőre szabott szerep, akármennyire is erőltetjük ezt az egyenlősdiséget.
Szeretem a női karaktereket is, ha finom jellemvonásokkal, még éppen nem durvuló bevállalóssággal és sok-sok ésszel párosul. Ha már női harcos kell legyek, akkor legyek kifinomult és elegáns.

Ellenben a pasik előtt ott van a minden lehetősége. A konkrét bármi, amit ha jól megírnak, abba aztán tényleg minden belefér. Nem akarnék most példákat hozni, mert sose lenne vége a felsorolásnak, de ennek az egésznek pont a minden a lényege. Ha egy könyv jó, ha a történet jól van felépítve, ha  a szereplők életrevalóak és reálisak, és az egész nem fullad paródiába, akkor én is lehetek minden.
És pont ez a jó az olvasásban. Egy olvasó a mindenség ura lehet. Én szeretek is az lenni.

Többiek:
Zenka
Pupi
Bea 
FFG 

Csatlakozók:
Anna
Bubu
Lily

8 megjegyzés:

  1. "a rémálmok mélyéről előtekeredő csáp" :))))
    Érdekes, a legtöbb ábrándban én is a férfiszerepet adtam magamnak, sokkal több mindent lehet vele kezdeni - tágabb a tér, és nincs úgy behatárolva semmi. Tényleg, akármekkora egyenlőség-erőltetés van, a férfiból több mindent lehet gyúrni karakter-szinten. De azért szaporodnak a jó női hősök is - bár nem éppen vérfarkas csillagharcosok (az tényleg egy anomália! :D ).
    Az utolsó mondataid nagyon tetszenek, tényleg a mindenség ura lehetünk, ha olvasunk. :)

    A skótkockás pasi túl messze van a képen. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ezt a csápot épp a Mélység inspirálta. :D fura dolgokat hoznak ki emberekből a fura dolgok.
      persze, nagyon jó női hősök vannak (Blake, Mac, stb), de szoktam olvasni olyan nőkről, akik nem tudom, minek készültek, de valahogy semmi nőies nincs bennük. mennek, ellent irtanak, isznak, mint a gödény, erősebbek meg legebbek mindenben, mint egy pasi, és ettől elveszik minden nőiességük. pl. Abercrombie-nál Szende pont egy ilyen csaj volt. biztos nagyon vagánynak akarta megírni, aki a jég hátán is megél, és nem okoz gondot neki a vérontás, de amíg ez egy Reszketnél tök természetes, addig belőle egy visszataszító szipirtyót csinált. (kár, hogy neked nem mondanak semmit ezek a nevek. :D)

      Törlés
  2. Én simán el tudnék képzelni egy vérfarkas csillagharcost. Teliholdkor mondjuk nem tudnál űrhajót vezetni, de biztos megoldanád. ;) Én sosem lennék férfi. Tök jól elvagyok nőként még a fantáziámban is :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kérdés, hogy hat-e a telihold több fényévnyire a földtől? :) De ha igen, akkor jól jön a robotpilóta meg a navigációs programok.
      Amúgy szeretem, ha egy karakter jól van megírva, a neme annyira nem számít. Viszont inkább a női karakterekkel tudok azonosulni. Hiába, öreg vagyok és fejlődésképtelen. ;)

      Törlés
    2. halljátok, ez komoly problémát vet fel. mert mi van, ha a holdtól távol nem is leszek vérfarkas?? o.O

      Zenka, vannak helyzetek, amikor én is inkább nő vagyok, de simán tudom élvezni, ha épp a pasi a "hordhatóbb".

      Törlés
    3. És ha már itt tartunk: egy vámpír az Alfa Centauri vagy a Rigel fényétől is hamuvá porlad?

      Törlés
    4. ahogy kilépünk az űrbe, teli leszünk csupa izgalmas problémával. :D
      elméletileg túl kell, hogy éljék, bár lehet, hogy a távolság befolyásoló tényező.

      Törlés
  3. Most Zenka kommentjéről a steampunk vérfarkasok jutottak eszembe, Carrigertől. :)

    VálaszTörlés