2016/04/10

George R.R. Martin - A jégsárkány

Elbűvölő mese Westeros világából, minden korosztálynak.
Létezik egy legendás lény, a jégsárkány, amelyről csak félve mernek suttogni az emberek. Szárnycsapása nyomán nem marad más, csak fagy és pusztulás. De van egy kislány, Adara, aki nem fél a jégsárkánytól, hiszen ő maga is a tél gyermeke. Ez az ő története.
A legendás és félelmetes jégsárkányt még soha senki nem tudta megszelidíteni. Amerre repült, elfagyott a föld, és mindenütt a pusztító hideg járt a nyomában. De Adara nem félt tőle. Mert ő a tél gyermeke volt, a legszörnyűbb hidegben született, amilyet még az Öregek sem láttak azelőtt.
Adara nem emlékezett rá, mikor találkozott először a jégsárkánnyal. Valahogy mindig is jelen volt az életében. Némán leste a távolból, ahogy a kislány még sokáig eljátszott a fagyos hóban, miután a többiek már rég bemenekültek a hideg elől. A gyermek négyéves volt, amikor először megérintette a sárkányt, ötévesen pedig már fel is ült széles, deres hátára. Majd hétéves korában egy csendes nyári napon tűzsárkányok érkeztek északról, és lerohanták a békés kis farmot, Adara otthonát. De a tél gyermeke és a jégsárkány, ki szívből szerette őt, együttes erővel szállt szembe velük, hogy megóvják világát a teljes pusztulástól.
A jégsárkány című mese ugyanabban a világban játszódik, mint A Tűz és jég dala, George R.R. Martin nagy sikerű fantasysorozata. A kislány és a sárkány elragadó történetét a világhírű spanyol művész, Luis Royo illusztrációi teszik élvezetesebbé.
ALEXANDRA

Őszintén szólva, ha a fülszöveg nem konkretizálja, hogy Westeroshoz tartozik ez a kisregény, fel sem tűnt volna. Észak, meg hideg, meg sárkányok, szóval éppen gondolhattam volna.
Jaj, annyira rövid volt. És olyan szépek ezek az illusztrációk. Nagyon egymásra talált Martin és Royo ebben a rövidke kis történetben.
A fülszöveg végülis mindent elmond: északon háború dúl, de Adara, a kislány ebből mit sem vesz észre egészen addig, míg meg nem jelenik az ellenség a tanyájuk felett. Éli a maga kis különc életét: nyáron a  telet várja, hogy jégvárat építhessen az apró kis jéggyíkoknak, és az ő jégsárkányát, akinek a hátán repülhet. A telet meg élvezi, mert ez az ő ideje.
Martinhoz képest meglepően boldog véggel, és kevés vérontással ér véget, és tudom, ha nem mesének készült volna, egészen másként alakulnak benne a dolgok. Ez egy kicsit vigasztal is a végéért.
Az volt a legjobb egyébként, hogy most hagytam magam elvarázsolódni, és időnként még izgultam is, hogy mivel fog folytatódni.:) Ráadásul ezek a rajzok teljesen feldobják a történetet. Nagyon illik Westeroshoz Royo stílusa, eddig ezt így nem is kapcsoltam össze. Nem haragudnék érte, ha lenne egyszer egy illusztrált Trónok harca kiadás. És valóban, A jégsárkány felnőttként is élményt nyújt, gyerekként meg egészen biztosan addig nem engedtem volna el anyát az ágyam mellől, míg a mese végére nem ér.
Keménykötés, bírni fogja az apró kezek lapozgatását is, de még én is elő fogom venni időnként. Nagyon a szívemhez nőtt ez a könyvecske.




4 megjegyzés:

  1. Nahát, erről még nem is hallottam. :) Nagyon tetszik az a pár képeske, amit linkeltél, igazán hangulatos lehet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nagyon cuki az egész könyv. a rajzok nélkül elmenne egy jó kis novellának, de így, a rajzokkal igazi különlegesség.

      Törlés
  2. Ezt nem is láttam, hogy olvastad. Én is most fejeztem be pár napja. Jó volt nagyon.

    ...de szerintem ez nem Westerosi történet... bármit írt a fülszöveg...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. jaja, igazából nem lehet kontextusba helyezni sehova, de valszeg westerosszal könnyebben eladható.

      Törlés