2017/05/17

Könyvhét és nyári tervek

Hamarosan itt a könyvhét, meg a nyár, úgyhogy muszáj listát gyártani, amit aztán vagy csak részben, vagy sehogy sem fogok teljesíteni, de ne fosszam meg magam, meg benneteket, a listázás örömétől.

Meglepően kevés könyv érdekel a mostani megjelenésekből. Ez most vagy azért van, mert nem elég jók, amik kijönnek, vagy mert unok már az új megjelenések után loholni, aminek a 90%-a úgyis csalódást fog okozni, úgyhogy ez most egy nagyon visszafogott és átgondolt lista lesz.


Vonzanak a holdas könyvek. A sötét oldal elég ígéretes sci-fi-kriminek tűnik, jó lesz már egy kis akciódús, nyomozós űrtörténetet olvasni. A Luna elég intrikusnak tűnik, és bár szerencsére senki nem hasonlította a Dűnéhez, az univerzum-mértékű ármánykodás arra emlékeztet, még ha nem is ér, csak a Holdig.
A végítélet kis dobozánál az Agave kis idézete győzött meg, annyira, hogy bár a goodreads-es figyeltjeim jól lehúzták a könyvet, nem tudtak eltántorítani. Aztán majd kiderül, kinek volt igaza.
A Delta Vision egészen megbízhatóan hozza a sorozatokat. Mármint az a megbízható bennük, hogy hozzák, a mikor mindig kérdéses. A John Shannow sorozat első része két éve jelent meg, most jön a második. Még hezitálok, hogy várjam-e be a következőt, vagy kezdjem el olvasni, és legfeljebb elfelejtem pár év alatt, mi van a könyvekben. A borítóink eszméletlen jók, akkor is kíváncsi lennék rájuk, ha nem Gemmell neve virítana rajtuk.

Ennyit a könyvhétről.

Vannak nekem nyári terveim is, mert rendszeresen összeszedem én, hogy mit is kéne elolvasni mondjuk az elkövetkező három könyvig, aztán elkezdek valami egészen mást. Most is pl. nem volt betervezve, hogy én Schwabot fogok olvasni, meg sötétebbnél sötétebb mágiákat mindenféle Londonokban meg ide-oda fordítható kabátban, aztán tessék. Mondjuk nem bántam meg, csak aztán ülök, és olyat akarok, ami legalább ennyire beszippant, mert én azt szeretem, amikor hazavár a könyv, és reggel, ha elmegyek, már számolom az órákat, hogy mikor vehetem már újra kézbe. Sajna, ilyen ritkán van, de ez ilyen.
Szóval, nyáron is olvasok, ha minden igaz, ezeket:
Tetovált lány - igazából ma délután jutott eszembe, hogy nem ártana már elolvasni, amikor a legjobb krimikre kerestem rá, és a soktíz könyv között, amik nem győztek meg, ez is felvillant.
John Shannow - úgy döntöttem, mégiscsak elkezdem.
Északi mitológia - Gaiman és én... hát, majd meglátjuk. A téma mindenesetre nagyon vonz, odáig meg vissza vagyok mindenért, ami északi.
Kegyetlen szépség - kedvenc mesém a Szépség és Szörnyeteg, szeretem a démonokat is, remélem, jól fogunk szórakozni.
Inkarnációk - a sok lazulás mellett kell némi táplálék a léleknek is. Ha megunom a léházást, majd ezt fogom olvasni.



És nincs közte egyetlen várólista csökkentő sem.;) Valahogy most nincs hozzájuk kedvem, bár tudom, hogy előbb-utóbb Reynoldsnál vagy On Sainál fogok kikötni.

16 megjegyzés:

  1. A Holdas könyvek engem is érdekelnek. Remélem, legalább egyet sikerül elolvasni.
    A kegyetlen szépségről most hallottam először, és tökre nem értem, hogy ez miért YA? :D Azért én is elolvasom majd...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. gondolom, mert nem meglett harmincasokról szól, hanem szimplán csak egy lányról. :D nemtom egyébként, a fülszöveget még most sem olvastam el, csak láttam Ravennél, és rákívántam.

      szegény Hold, miknek ki nem teszik. ahány könyv, annyiféle csapás rajta.

      Törlés
    2. De amúgy egy ilyen sztori szerintem akkor jó, ha be merik vállalni a durvább részeket, és egy YA-ban biztos csak finomkodnak.
      Mondjuk, ki tudja...

      Törlés
    3. elolvastam, majd jön róla a poszt is. és hát igen, több durvaságot el tudtam volna képzelni, de egyébként nekem nagyon tetszett.
      írhatna már valaki egy rendes, felnőtt szépség és szörnyeteget.:D

      Törlés
  2. A Holdról mostanában mindig ez jut az eszembe :)

    https://www.facebook.com/1669626199960137/photos/a.1670145469908210.1073741828.1669626199960137/1893484390907649/?type=3&theater

    VálaszTörlés
  3. Nima, és az új Abercrombie?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. és tényleg. totál elfelejtettem. akkora volt a hallgatás körülötte, hogy észre se vettem, hogy megjelent.:D

      Törlés
    2. igen, én is csak véletlenül botlottam bele, de most már itt figyel a nejlonszatyorban, most jöttem meg a Könyvhétről

      Törlés
    3. és miket vettél még?:)

      Törlés
    4. Egy új Backmant és egy gyerekkönyvet (egyiket sem magamnak :) ) és a Térség sorozat 6. részét. Nem volt csak húsz percem, célirányosan ezekhez a standokhoz mentem (volt még a listámon pár könyv, de azok most időhiány miatt kimaradtak).

      Törlés
    5. backmant nagyon szeretik, én nem tudtam ráérezni.
      a térség meg egyértelműen kellős lesz majd nekem is.

      Törlés
    6. Papírkönyvben el tudom küldeni, csak szólj.

      Törlés
    7. köszi, de tudod, a máséra nagyon kell vigyázni, az nekem nem megy.:D

      Törlés
    8. Ok, akkor neked adom.

      Törlés
    9. dehogyis. :D kell neked is.

      Törlés