2014/11/26

Ezek igenis világrengető problémák...



Láttam Amadeánál meg Ilwerannál, s kellene most ide valami blabla, de az egész körbeposzt blabla. Ha van kedvetek, lehet válaszolgatni.

1. Körülbelül 20.000 könyv van az „Elolvasni” listádon. Hogy a fenébe döntöd el, hogy mit olvasol el legközelebb?
Hogy legközelebb mit olvasok, azt sehogy nem döntöm el. Csakis a következő olvasmányig vagyok döntésképes. Leteszem az egyiket, már jön is a másik. A legközelebb az bizonytalan, és messzi van. Egyébként attól függ, mire mennyire vagyok épp fogékony. Van, hogy elkap a romantika, de azt gyorsan csillapítom két oldallal. Valahogy sose jó semmi, ami romantikus. Általában a vérengzős, varázslós könyvekbe ragadok bele újabban. Volt ez persze másképp is, most ez van.

2. Már elolvastad több mint a felét, de egyszerűen nem tetszik neked. Abbahagyod, vagy folytatod?
Legtöbb esetben ha a feléig nem jött be, akkor már korábban se jött be, úgyhogy a feléig el sem jutok. Nem olvasom el. Sok a jó könyvem, kevés az időm, nem éri meg pazarolni.

3. Közeledik az év vége és igencsak távol vagy az olvasási kihívásod teljesítésétől. Megpróbálsz felzárkózni, és ha igen, akkor mégis hogyan?
Dehogy zárkózok fel. Annyit olvastam, amennyit, szerettem, élveztem, ennyi.
Az már más kérdés, hogy eszemben sincs ilyen terveket előre felállítani magamnak. Nyomaszt, mert folyamatosan számok meg listák, meg határidők lebegnek a szemem előtt, és teljesítménykényszerem lesz, ahelyett, hogy inkább csak simán jól érezném magam.

4. Egy könyvsorozatnak, amit egyszerűen imádsz, a borítói.nem.egyeznek!!! Hogy birkózol meg ezzel a szörnyűséggel?
Ha a borító nem egyezik, az nem nagyon izgat. A totál másféle kiadást viselem nehezen. Ha eddig hatalmas tégláim vannak keménykötésben, akkor ne legyen a folytatás feleakkora, puhakötésben. Képes vagyok nem megvenni.

5. Mindenki imád egy könyvet, amit te egyszerűen ki nem állhatsz. Kivel osztod meg az érzéseidet?
Nyilván azzal, aki velem érez együtt. :D A többiek meg hadd imádják. De ha épp nincs kivel megosztani, hát az se izgat, de örömmel fogom majd olvasni a lehúzós értékeléseket később is.

6. Nyilvános helyen olvasol éppen és hirtelen elkezdesz sírni a könyvön. Mit kezdesz magaddal?
??? Nemtom, ilyesmi még soha nem fordult elő. Nem is olvasok sírós könyveket.

7. A folytatása egy könyvnek, amit nagyon imádtál, éppen most jelent meg, de már nem emlékszel mindenre az előző részből. Újraolvasod az előző könyvet? Vagy inkább nem olvasod el ezt a folytatást? Keresel valami összefoglalót róla az interneten? Esetleg elkezdesz bőgni a frusztrációtól?!
Ha tényleg nagyon imádtam, újraolvasom, bár nagy eséllyel az ilyesmit nem felejtem el.
Ha nem annyira imádtam, ez elég sokszor előfordul, akkor persze, hogy elfelejtettem, sokszor már azt se tudom, kik a szereplők, meg mi történt, de rutinosan úgy teszek, mintha tudnám, mert olvasás közben egy csomó mindenre fény fog derülni, ha meg nem, még mindig lehet úgy olvasni, mitnha nem is folytatás lenne.
Ezt onnan tudom, hogy pont így jártam Jon Sprunk Az Árny csábításával. Nem egy rossz könyv, de annyira jelentéktelen a cselekmény is, meg a szereplők is, hogy mikor a második részt elkezdtem, azt se tudtam már, ki volt az elsőben, meg hogy mi történt. Egy csomó dologra nem is derült fény, de enélkül is teljesen élvezhető volt. Ez van, ha sok idő telik el két rész között.
De persze van, ahol az előzményeket muszáj ismerni, mert értelmetlen a folytatás.

8. Nem akarod senkinek, ismétlem, senkinek kölcsönadni a könyveidet! Hogyan utasítod vissza udvariasan az embereket, mikor kölcsönkérnek tőled egyet?
Azt mondom, nekem az nincs meg. Vagy csak annyit, hogy bocsi, könyvet kölcsön nem adok, emberemen sem osztozok.

9. Ebben a hónapban már 5 könyvet kezdtél el és egyiket sem fejezted be. Hogyan lépsz túl ezen a „nem olvasási időszakon”?
Belekezdek egy hatodikba. Meg egy hetedikbe.

10. Nagyon sok könyv jelenik meg, amikért szinte haldokolsz, hogy elolvashasd. Hányat fogsz ezek közül megvenni?
Egyet sem, mert pár hét, és észhez térek. Ha meg nem, akkor egyet vagy kettőt, de ez is csak hónapok múlva derül ki. Vannak könyvek, amiket masszívan akarok. olyan is előfordult már, hogy pár hónappal később elolvastam a fülszöveget (csak hogy tudjam már, mit akarok), aztán rájöttem, hogy ez nekem ugyan nem kell. Még jó, hogy nem kapkodok a vásárlással.

11. Miután megvetted a könyvet, amire annyira vágytál, körülbelül mennyi ideig csücsülnek a polcodon, mire elolvasod őket?
Általában hónapokig, évekig. Vagy elolvasom azonnal, de az ilyesmi nagyon ritka. Inkább régebben volt jellemző, mert akkoriban csak akkor vettem új könyvet, ha elfogyott az olvasnivalóm. Régi szép idők...

+1. S hogy könyvmoly énem mit utál valójában a legjobban? 
Az e-könyvekben a szóelválasztást.
A satnya fordítást.
A rossz könyveket.
Hogy két sorba kell pakolnom a polcon a könyveket.
Ha nem tudok azonnal a folytatásért nyúlni.


4 megjegyzés:

  1. Nagyon Nimás lett! :D Mi más...
    Kedvenceim:
    "kellene most ide valami blabla, de az egész körbeposzt blabla" :D
    "Van, hogy elkap a romantika, de azt gyorsan csillapítom két oldallal"
    Végre valaki, aki nem tiporja magát, és meri félrehajítani a nem tetszőst!
    "könyvet kölcsön nem adok, emberemen sem osztozok. " :D :D :D Micsoda póló szöveg lenne belőle! Nagyon nagy :)))
    Ilyen nagysokára fülszöveg olvasós nekem is szokott lenni. Elkap egy cím és borító páros, és hiperventillálok, hogy úúú meg ááá, és akkor egyszer csak végre elolvasom a fülszöveget, és már az első mondatnál hangosan összetörik bennem valami. :D Szar érzés... :)
    A +1-ekkel is egyetértek, na de Nima... "Hogy két sorba kell pakolnom a polcon a könyveket"?? Hadd ne sajnáljalak, jóóóó? :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. hát, örülök, hogy jól szórakoztál. :D
      én nem bírom a rossz könyveket. elolvasni se vagyok hajlandó őket. egyszerűen sajnálom rájuk az időt. nameg fáj is olvasni, szenvedni meg nem szeretek.
      igen, ez az, összetörik. :D hogy mégis, mi a fenének gondoltam én ezt első ránézésre? és miért nem az?!

      Törlés
    2. Miamona milyen jó mini-posztot kerekített a posztodból :D Inception, poszt-a-posztban :D

      Törlés
    3. Én csak bírom az ilyen Nimás odamondásokat és felkonfokat :D És persze kilt nélkül se lenne az igazi! :)

      Törlés