2012/07/27

A kisördög, a rukkolda meg az álompasi

Van az úgy, hogy az emberen erőt vesz egy érzés, hogy meg kell csinálnia azt, (mikor mit),  haladéktalanul, sőt, demárisazonnal.
Na ez volt velem nemrégiben. Bekapcsoltam a gépet, és tudtam, hogy ki kell menekítenem a régi helyről a posztokat. Fogalmam sincs, miért. Mert ezt súgta a kisördögöm. Nem gondolnám, hogy a freeblog egyszer csak bezárja kapuit, túl sok működő blog van rajta, de azt tudom, ha nem csinálom meg ilyenkor a dolgot, minden késztetés dacára, megszívom. Úgyhogy fogtam magam, és kimásolgattam ide a legtöbb könyves posztot. A töltelékek, meg a könyvbeszerzések, meg az ingyenreklámok, meg a hasonlók maradtak, azokkal nem bíbelődtem, sőt, volt néhány könyves is, amiből felesleges, hogy legyen másolatom (pl. a Fejős poszt, na, abból még egy is sok), de közel 200 poszt most itt figyel nálam vázlatban.
Fogalmam sincs, mi lesz a sorsuk, lehet, hogy alkalomadtán, ha a téma is úgy kívánja, majd kirakom őket egyenként, de lehet, hogy így maradnak, vészhelyzet esetére.
De az is lehet, hogy bezárom a másik helyet végleg, bár ha nem nyálazom át oldalanként, sose jut eszembe, hogy anno mi is csináltunk ám magunknak saját könyvcserét, igaz, jóval kisebb kaliberben, viszont 10000% biztonsággal. Itt aztán nem kellett azon gondolkodnia senkinek, hogy tényleg azt kapja-e, amit kért, és milyen állapotban, meg egyáltalán megkapja-e, meg hasonlók.

És ha már könyvcserélés.
Szóval nyílt ez az új oldal, a rukkola. Eleinte nem törődtem vele. Jött a mél, elolvastam, és be is csuktam, amikor kiderült, hogy facebook-os regisztráció lehetséges csak. Nem akartam a fb-ot használni, aztán mégiscsak beregeltem. Meg is találtam az egyik keresett könyvemet elvihető állapotban, úgyhogy kezdett felcsillanni a szemem. Amikor rövid időre rá a hölgy még reagált is a levelemre, és meg tudtuk beszélni a küldést, belevetettem magam. Összeszedtem, mire lenne szükségem, és vártam. Egyébként is sokat ülök gép előtt, de három napig hatványozottan szétültem a seggem.
Aztán kezdett lecsapódni bennem a dolog, hogy ott van már párezer forintom postaköltségben, mert ugye én is tettem fel könyveket, és meg is kapták, és így happolhattam is, de mindez csak virtuálisan létezett, merthogy én még egy szál könyvet nem kaptam meg. Ez annyira visszavett a lelkesedésemből, hogy minden addigi rukkolható könyvemet levettem. Bocsi mindenkitől, kedvelem én az idegen embereket, meg rettenetesen megértő is vagyok, de na, ez így nálam nem működik.
Szóval töröltem a könyveket, és vártam. Meg vártam. Meg még mindig vártam. És igazából az utolsó adag rukkomnál gondolkodtam is rajta, hogy addig nem adom postára, míg be nem jön néhány happolásom, de aztán rájöttem, hogy ennyire paraszt nem lehetek, nem azok tehetnek erről, akik tőlem happoltak könyvet.
Aztán egyszercsak hopp, jött az egyik happolásom, és kezdett visszatérni a hitem. Na, annyira azért nem rohamozott a bizalom, de jó érzés volt, hogy végre én is kaptam valamit.

Végül oda jutottam, hogy ugye leszedtem az összes könyvet, nem vagyok rukkolható, a happolásaimat elhasználtam, nem tartalékokok, mert felesleges. Úgyhogy hátradőlve figyelem a kínálatot. És amin csodálkozok, hogy nincsenek fenn kézzel írott iskolai jegyzetek spirál füzetben áruba bocsájtva, vagy a nagymama penészes szakácsfüzete, amit fiatal korától írt, mert ugye hátha jó lesz valakinek. Mert egyelőre úgy néz ki az oldal, hogy mindenki megpróbálja elpasszolni a (családi szemetet) komcsi rendszer unalmas, senkit nem érdeklő könyveit, újságjait, kiadványait, cserébe viszont mindenkinek az új könyvek kellenének, még azokat is happolnák, amik még meg sem jelentek. 

Első ránézésre a pontrendszer elég fairnek tűnik, de csak első ránézésre. Ha valaki pont Garfield kis könyves füzetére vágyik, amik újkorukban sem kerültek többe 300 forintnál, akkor az illetőnek, aki feltette, marha nagy szerencséje van, mert valószínűleg elvihet valamit cserébe azért, mert egy Garfieldot elhappoltak tőle. És ha szerencséje van, viheti bármelyik könyvet, még a most megjelent, egyébként 4000-be kerülő akármelyik könyvet is. Vagyis ezért is azt kapja, amit egy rendes emberért könyvért. Igazság szerint bármelyik könyv többet ér egy Garfield füzetnél, bár tény, hogy mindenkinek az az érték, amire éppen vágyik, és ha még hozzá is jut, akkor örül. Szóval ez elég relatív, de azért szerintem mindenki érzi, hogy egálban vannak-e az adott és a kapott dolgai. Asszem, itt nagyon nincsenek, határt ugyanis csak a kínálat szegényessége szab.
Lépnek majd az ügyben, hogy a tévéújságok meg hasonlók ne kerüljenek be a körforgásba,  de nem hiszem, hogy ettől több kedvem lesz megnyitni az oldalt.

Úgy tűnik, mintha mindig csak fanyalognék az ilyen újításokon meg újfajta lehetőségeken, de használat közben jönnek elő a buktatók. Eleinte azért aggódtam, hogy ha megérkezik a könyv ahhoz, aki happolt tőlem, mikor fog visszaigazolni, hogy megkapta? Mi van, ha amiatt, mert neki most nincs kedve, vagy egyebek, én elesek egy könyvtől, mert ugye nem jutok időben a happolópontomhoz? (Na, mi van, semmi. Túlélem.)
Aztán, ez nem nálam jött elő, de volt, aki pdf-et kapott könyv gyanánt. Az emberi találékonyság határtalan.
Aztán volt olyan, aki nem is azt kapta, amit kért. Kapott mást, de ez nem olyan, hogy két színes ceruza közül mindegy, hogy melyikkel rajzolok.
Aztán volt, hogy mielőtt feladta volna a könyvet, egyszerűen törölte magát.
Volt, hogy úgy törölte magát, hogy két megkeresésemre sem válaszolt. (Jaj, vajon én üldöztem el?? hehe.)
Aztán volt, aki egyszerűen nem reagált, se a mélre, se a fb-os megkeresésre, csak úgy, szimplán, törlés nélkül. Mintha levegő lennék. (ilyen egyébként a molyon is előfordult velem, egyszer, épp mostanában. időnként láthatatlan leszek ezek szerint.)
Aztán van olyan szerencsés is, akinek egy nagyon keresett könyvből, amin még alig száradt meg a nyomdafesték, több példánya is van, amiket rukkolt. Nyilván velem van a baj, de én az ilyesmitől óvakodok, itt valami nemoké.

Aztán végül kiderült, hogy semmi másért nem kell aggódnom, csak azért, hogy aki feltette rukkolásra, én meg happoltam, az vajon hajlandó-e a kapcsolatot felvenni velem, és teszem azt, elküldeni.
Abszurd módon egyesek nem akarnak postázni,amit nem igazán értek. Nyilván, ha meg lehet oldani, akkor legyen személyes, bár nekem volt egy emberem, aki miután happolt, elküldte a címét, és onnantól hozzám se szólt, pedig ráírtam vagy három üzenetet, hogy találkozhatnánk, ha már egy városban lakunk. És nem attól durrant el az agyam, hogy postáznom kellett volna (eggyel több vagy kevesebb már mindegy), hanem ez a leszarom magatartás, hogy még válaszra se méltatott. Minek happol az ilyen? Meg úgy egyáltalán, micsoda stílus ez?

De hogy mondjak egy kis pozitívat is:
Nekem mákom volt ezek szerint, mert még ha időbe is telt, de elértek hozzám a könyvek, amikért nagyon hálás is vagyok a kedves rukkolóknak. És még ha nem is a kívánságlistámról sikerült válogatnom, így is teljesen elégedett vagyok a könyvekkel, amiket happolhattam.
Kezdem a legboldogságosabbal, Saylor Rómájával. A lehető legjobbkor voltam a legjobb helyen, és szerintem ahogy feltette, már vittem is. Ha mást már nem is sikerül, ezzel már boldog vagyok. (na jó, annyira azért nem, de értékileg fedezi a postaköltségeket.)
Aztán sikerült még Papadaki A hold színe c. kisregényét is kiválasztani. Jól utána olvastam szinte az összes könyvnek, és azt hiszem, ezzel nem nyúltam mellé.
John Jakes Amerikai álmok - Enikővel személyesen találkoztam, egy nagyon szimpatikus lányt ismerhettem meg, és nála is pont az volt, hogy minden klappolt, mert épp nyaralás előtt volt, és épp jött Szegedre. És kaptam mellé ajándék kis jegyzettömböt is. Nagyon köszönöm.:)
Az első happolásom, ami megérkezett, Udvari Eszter Írországi napsugarak-ja volt. Egy vékonyka könyv írországi élményekről, és lehet, hogy túl nagy irodalmi értéke nincs, de nekem jólesik most olvasni. Aranyos kis történetek vannak benne, és ez pont az a kategória, amiért pénzt nem adnék, viszont szívesen olvasom, úgyhogy ennek is nagyon örülök.
Elvileg úton van még felém pár könyv, idővel, gondolom, befutnak azok is.

Érdekes tapasztalatok ezek, szó se róla, nem csak a harácsolásról, hanem úgy en block az emberi közösségek működéséről, meg az önállóan való kommunikációról, vagyis sok esetben annak a képtelenségéről. Mivel nagy tömegben a szél sok szemetet szokott összefújni, én ezeken simán át is léptem, ha nem reagál, magára vessen, nem fogok könyörögni neki azért a könyvért, ami nekem kerül és került pénzbe. És másnak sem esdeklek, ha nem akarja adni, vissza kell vonni, és keresni mást. (sose voltam a tökölés híve).
Nagyon örülök a pozitív tapasztalataimnak is, ami viszont szomorú, hogy arányaiban fele-fele a pozitív és negatív, és ez azért elég elgondolkodtató. Valamiért először arra számítottam, hogy még ha lesz is negatív élmény, a nagy számok törvénye alapján a pozitív túlsúlyba kerül. Hát nem.
Azért megnyugtató a tudat, hogy akárhogyan is éreztem közben, a végére pozitívra jött ki a mérleg, mármint ha a küldött és kapott könyvek arányát és értékét nézzük. Örülök a szerzeményeimnek, és ha teszek is még fel könyvet, az nem most lesz, és egyszerre max. csak egyet. Egyrészt mert olyan a kínálat, amilyen, másrészt mert olyan a hozzáállás, amilyen. Olyan gondolatok fordultak már meg a fejemben idáig, ami egyetlen blogos vagy molyos cserénél soha, szóval én jobb szeretem a már ismert emberkékkel felvenni a kapcsolatot. Viszont az is hozzátartozik, hogy a molyon például nem hiszem, hogy a Rómához valaha is hozzájutottam volna. (látszik, hogy ez viszi a pálmát az összes happolt könyveim közül.:)

Amióta mi kitaláltuk az egymás közötti könyvcserélést, azóta ez a második hely, ami nagyban alkalmazza, és még csak engedélyt sem kértek tőlünk, hogy használhatják-e az ötletünket.:D
Fogalmam sincs, mennyire lesz hosszútávon életképes az oldal így. Bíznak a saját szabályaikban, hogy attól majd egy idő után kikopik a sallang, és marad az érték. Végül is, fő az optimizmus.

Ja, és csak hogy mindenki tudja, az álomférfi Barrons, még ha sokan másképp is gondolják. Mert ugye férfiról van szó, nem kisfiúról. (csak úgy mondom.:))

17 megjegyzés:

  1. Olyan nekem is volt, hogy törölte magát valaki mielőtt feladta volna a könyvet, hat nappal azután, hogy megbeszéltük hogy postázza. Úgy sajnálom, mert érdekelt volna a könyv, de szerencsére visszakaptam a pontjaimat.

    Lehet hogy sokan szemetet raknak fől, de ha az ember szemfüles, akkor talál kincseket. Új könyveket nem sokat persze, de én megszabadultam egy csomó könyvtől, amik foglalták csak a helyet, és találtam eddig 15 őrületesen klassz könyvet cserébe, amikre nagyon fájt a fogam. Szóval jó hely ez a rukkola, nekem tetszik, csak az emberek furák. Lehet hogy ha nem hirdetné magát úgy az oldal, hogy INGYENKÖNYVET KAPSZ, akkor nem jönne oda ennyi nyerészkedő, mert azért távolról sem ingyen kapjuk könyveket.

    VálaszTörlés
  2. persze, ha törli magát, visszakapjuk a pontot, csak azért bennem ilyenkor felmerül, hogy esetleg eszében sem volt postára adni, ha már 6 napot ült rajta. valszeg elvitte az első ingyen happolásárt, aztán úgy volt vele, onnantól már nem kér a dologból, hogy a postát fizetnie kellene.
    nekem is volt, aki törölte magát, de azonnal írt is mélt, hogy megbeszélhetjük, ha kell a könyv. ez teljesen fair hozzáállás, viszont ez a ritka.

    én is találtam könyveket, persze, átnyálaztam azt a párszáz oldalt, akadtak közöttük jók, csak hát amiket én közben láttam...

    azt hiszem, itt is, mint mindenhol azoknak van nagy szerencséje, akik legelőször regeltek, mert az elején még vannak értelmes könyvek még most is, de a végére már eléggé kifulladt a kínálat.

    VálaszTörlés
  3. Jaj nagyon jó ez a poszt, és persze hogy Barrons az álompasi.
    Amikor elkezdődött a Rukkolás dolog, gondoltam hogy majd én is reklámozook a blogon, és előbb utóbb majd regisztrálok is, aztán megnéztem közelebbről. Facebook. Haha, ki van zárva, hogy úgy. És egyébként is, postázzak el 5-6 könyvet, várva hogy valaki visszajelez, és namajdakkor tudok valamit happolni is... Ez az egész szerintem hamvába halt ötlet, hiába nyomatják a rukkolás foótkat a facebookon. Én sosem fogok regisztrálni sem, meg rukkolni sem. Miért nem lehet ugyanezt a molyon csinálni? Hányszor cseréltünk ott könyvet, meg egymás közt az SHC ahogy te is írtad... Itt legalább a bizalom is megvan, és nem az ezreseket látod a postaköltségben sem, hanem hogy jaj, hát neki meg neki küldöm és ismerjük is egymást, vagy ha nincs is személyes ismeretség, hát már 2-3 éve netes beszélgetésben vagytok.
    Pdf-et rukkolni... pofátlanság, nem erről szól az oldal. Szerintem lesznek még panaszok bőven, sőt panaszáradatok, és ahogy talán @Maate írta a molyon, előbb utóbb a Rukkola egy könyves szeméthalom lesz. Fennmaradnak az Édesvölgyi sulik, Románák, Tv-antennák, Buddha önmegvalósítása ingyenkiadványok és tudomisén mik... Én még vaterához is bizalmatlan vagyok, nem egy ilyenhez.

    VálaszTörlés
  4. Pupi, végül is, nem mindenkinek van rossz tapasztalata, meg azért hozzám is csordogálnak a könyvek.
    az is eszembe jutott már, hogy ez a lehető legrosszabb időszak, ha valaki hajlamos elfeledkezni olyan dolgokról, mint mélnézés, meg hogy melyik oldalon regelt, meg miért, most, amikor nyáriszünet van, meg mennek a nyaralások, hatványozottan nem fog erre figyelni. szóval emiatt is lehet. meg nyilván van az a felelőtlen réteg, akit a boltba nem lehet leküldeni egy kiló kenyérét, mert mire odaér hatszor elfelejti, csak hát amíg a molyon simán tudom, hogy kitől nem is kérdezek, nemhogy kérjek könyvet, addig ezt itt lehetetlen kiszűrni.

    VálaszTörlés
  5. Egyetértek! A rukkola egy olyan találmány, ami Svájcban gyanítom kitűnően működne, de a tipikus magyar finesszel és ügyeskedő hajlammal életképtelen.

    És hát Barrons, of course. :)

    VálaszTörlés
  6. zakkant posztja után olyan érzésem van, mintha nem is ugyanazt az oldalt használtuk volna.:D

    VálaszTörlés
  7. Persze, igazad van ebben is, de ahogy Titti is írta, ezeket a dolgokat nem magyar mentalitásnak találták ki. Lesznek akik kihasználják, visszalépnek, le se szarják a másikat, stb, és ebből csak negatív tapasztalat születhet. Zakkant posztját még nem néztem. :) Én örülök ha valakinek sikerül cserélgetni meg happolnia, de nekem ez most valahogy nem hiányzik. Ha kell valami nagyon, megveszem, miost nem vagyok se könyvstopban, se nem költöttem vagyonokat könyvekre, szóval belevfér pár új könyv vásárlása, ha megkívánok valamit, és nincs kedvem se postázgatni, se pontokat figyelni - megint egy újabb rendszerbe szorítani magam - , happolásokat és rukkolásokat nézni. Meg minek rukkoljam a Végh Antaljaimat meg az egyéb szemetet én is, amiket 3 éve nem visz el molyról se senki, de még csak nem is igazán érdeklődtek semmi iránt azok közül :D...

    VálaszTörlés
  8. Már írtam Nimának külön is, de azért ide is elfér.
    Nekem még nem volt negatív élményem az oldallal kapcsolatban, pedig már minden fajta átvételen túl vagyok. Happoltam tegnap egy könyvet, már itt van a kezemben. Nem is számítottam rá hétfőig/keddig. Mindenki normális volt eddig és jó minőségű könyveket szereztünk és küldtünk.
    Sok a "szemét" az oldalon - és egyre több lesz - pont mint egy antikváriumban. Szerintem ezzel nem lehet nagyon mit kezdeni, foglalkozni sem érdemes vele. Szerencsére rá lehet keresni a szerzőre, és ha az ő nevét beírom, nem jönnek ki a Romanak, szóval engem ez nem zavar, lehet valaki azokat gyűjti (és nehéz dolga lehet egy 20 éves Romana számot felkutatni) - elfér.

    Inkább az a bajom, hogy kevés az engem érdeklő könyv fent, mert kevés az olyan olvasó fönt, aki fantasyt olvas/olvasott és most meg is akar szabadulni tőlük. Túl sok a női tag, a "női" olvasmányaikkal. Az engem érdeklő könyvek 95%-ára senki rá sem keresett még, szóval nem arról van szó, hogy mindenki csak happolná a könyvet, hanem senkinek eszébe sem jutottak!
    Viszont beraktam a "wishlist-be", aztán ha valaki mégis felrakja, jönni fog az email és én leszek az egyedüli happoló rá, szóval ennek is megvan az előnye, és ezen könyvek megszerzése nem is időre megy. Ráérek kivárni.


    Ki az a Barrons? Jó csaj???? :)

    VálaszTörlés
  9. ha lesz türelmed kivárni, valószínűleg előbb vagy utóbb felkerül pár könyv azokból is, amiket keresel, bár tény, hogy a pasik sokkal inkább gyűjtögetnek, még ha semmi szükségük nincs is rá, így eszükbe sem jut megszabadulni a könyvektől.
    a kínálattal nekem sincs gondom, de mindentől függetlenül tény, hogy nagyon szegényes. bár még így is tudtam találni olyat, ami érdekel, de nagyon kellett figyelni.
    azt hittem, hogy majd mennyi olyan könyvről lemaradok, amit happolnék, de két hét alatt egyetlen könyvet tettek fel, ami kellett volna, de nem tudtam elvinni, úgyhogy nagyjából úgy állok, mint te.
    amivel gondom van, az a hozzáállás. nem értem, hogy milyen dolog már ülni kukán, és arra hivatkozni, hogy ő nem szokott mélt nézni, meg nem hivatkozni semmire, hanem egyszerűen nem válaszolni. ha gondja van azzal, hogy nem vagyok pesti, meg kell mondani, nem lakhat mindenki a világ közepén, ugye.:> szóval ha egy ilyen oldalra regisztrál valaki, és "kereskedni" akar, az azzal jár, hogy olykor válaszolni kell embereknek. ha kell, akkor naponta 50 embernek. mert ez erről szól.

    Barrons pasiii.:DD (csak a szokás, Moning és a tündérkrónikája.:) a többi blogon verseny volt, amiből az derült ki, hogy a szent johanna gimit többen olvasták, mint Moningot.)

    VálaszTörlés
  10. Néztem a versenyt. Ja, bár próbáltam kerülni ahogy csak tudtam! :)

    VálaszTörlés
  11. :D én is mindig belebotlottam. kicsit idegesítő volt már, de szerencsére vége van.

    VálaszTörlés
  12. nálam az verte ki a biztosítékot hogy regiztem, és kaptam egy bónuszhappot de nem költöttem el, valami jót akartam. Erre pár napra rá happolni akartam vele valamit és már nem volt meg. Szigorodtak a szabályok és elvették mert már 5 könyvet kell rukkolni hogy aztán elkezdhess happolni. Szóval töröltem magam. Ha valami nagyon kell majd összegyűjtöm rá a pénzt, vagy elolvasom a könyvtárból, vagy bemegyek antikváriumba. Nem rég vettem egy Manderley házat 600 ft-ért és szinte új, csak régi kiadás ennyi:)

    VálaszTörlés
  13. szerintem ezzel csak azt érik el, hogy még több szar kerül fel az oldalra.
    az nem baj egyébként, hogy szigorodtak a szabályok, bár pont azt a részét nem tudják vele rendszabályozni, ami igazából nem az oldal hibája.

    VálaszTörlés
  14. Nekem is csak jó tapasztalataim voltak eddig, de sokasodnak a negatív hangok is... joggal. Nálam egy probléma jelentkezett, hogy a rukkolók nem tartják magukat a minimális könyvminőségi szabályhoz. Simán átadtak volna egy olyan könyvet amiből 30 lap ki van tépődve, de használhatunk celluxot. Amit ugyebár mégse... Én is csatlakoztam most hozzátok és írtam egy kis szösszenetet jó és rossz divatjelenségekről. A Rukkolát egyértelműen pozitívnak gondolom. Egy csomó klasszikust tudok végre beszerezni úgy, hogy nem bánja túlságosan a pénztárcám.

    VálaszTörlés
  15. jó kis posztot írtál.:)
    hát, igazából a happolt könyveimmel nincs bajom, sőt, de igazság szerint a kínálatból válogattam, nem pedig kívánságból. ezt majd nyilván más vonalon kell elintéznem, úgy, ahogy eddig.:)
    azt hiszem, hogy ott arra várni, amit nagyon akarok, sok-sok türelmet és net előtt eltöltött igényel, amit viszont nem biztos, hogy megér.

    VálaszTörlés
  16. Végül, nyaralás után is beregeltem, és nagy meglepetésemre eddig nincs negatív tapasztalatom (de azért lekopogom...), mondjuk azt a pici dolgot, hogy Az órákba bele van írva, igazán elárulhatták volna. Így is maradtam volna a happolásnál, de azért na. Viszont másvalaki szólt, hogy az illető könyv a régi kiadás, így is kérem? (Bűnrossz a régi borító.)
    Egyedül az a bajom, hogy kevés olyan könyv van, amit nagyon szeretnék, így ülök a kis pontjaimon, az iránt nem táplálok szép reményeket, hogy pont sikerül happolnom egy sokak által vágyott könyvet. Egyelőre nem rakok fel többet, mert örülök én, hogy elviszik ezeket, hely szabadul fel a polcaimon, de hozzád hasonlóan nem kevés pénzembe került a postaköltség, úgyhogy várok.
    Olyat már többektől hallottam, hogy amint megírták a címet, az illető visszavonta a rukkolást, és felrakta újra... az ilyen minek regisztrál?

    VálaszTörlés
  17. én igencsak próbálok kapaszkodni a pozitívumokba, mert azért összeszedtem már eddig 7 tök jó könyvet, de a negatívumokat egyszerűen nem tudom kikerülni.
    ott van az, hogy van még folyamatban 5 happolásom, amiből az egyikre már három hete várok. a csaj nyaral, előtte nem küldte el, közben ott van nála a könyv (minek vitte magával?! és ha már ott van nála, miért nem adja fel?), de nyilván eltévedt, mert nem találja a postát. szóval ezt nem egészen értem, hogy miért nem képes elmászni egy postáig már három hete.
    aztán van egy, amire 10 napja várok, ráadásul ő még molyos is. többet soha nem írok olyat senkinek, hogy bármikor küldheti, mert ezzel az esetek 99%-ában ezzel visszaélnek.
    aztán van egy, amit három napja happoltam, a csóka egyszerűen nem hajlandó válaszolni se a mélre, se a fb-on, és ő nagyjából a negyedik vagy ötödik ilyenem. ha nem akar könyveket küldeni, törölje magát, ennyire egyszerű.
    de velem azt is meg lehetne beszélni, hogy nem akar postázni. nagy cucc, akkor visszavonom a happolást, azt csináljon vele, amit akar, de akkor is az a minimum, hogy felveszem a kapcsolatot a másikkal, nem tapló paraszt módjára intézem a dolgot. (kivéve, ha tapló paraszt az illető. ő akkor nem fogja tudni másképp.)
    és az a poén, hogy jól meglennék én igazából ezek nélkül a könyvek nélkül, de emberileg piszkál az ilyesmi.

    én már egy csomószor eldöntöttem, hogy ha bejönnek a könyvek, törlöm magam, de bizonytalan vagyok, mert sose lehet tudni, ugye.

    VálaszTörlés