2012/01/14

Klasszikus rémtörténetek

Emlékszem, hogy amikor tavaly megláttam a szandi honlapján az előrendelhető könyvek között, azonnal szerelem volt első látásra. Aztán tegnap végül enyém lett, és annyira, de annyira gyönyörű, hogy az már csuda.
Először meglepődtem, hogy nem keményborítós, és bár azóta kibékültem ezzel a keményített kartonfedéllel vagy mivel, szerintem azért illett volna keményfedelet adni hozzá, már csak a hosszú eltarthatóság miatt is. Mert én azt remélem, hogy ez egy olyan könyv lesz, amit majd nagyon őrizni fognak az utódok, hiszen horroros is, meg rajzos is, lehet lapozgatni meg rémüldözni, közben meg nagyon jó történeteket olvasni. Emlékszem, mennyire imádtam a '60-as kiadású Grimm meséket a finom kis rajzaival.

A könyv négy egységre bomlik, a Kísértetekre, a Sírból kikelt holtakra, az Elátkozott teremtményekre és az Elkárhozottakra. Ebben a négy részben részenként 9 történet található a címhez kapcsolódóan, vagyis összesen 36 történet van az 512 oldalon: Kropfsberg őrtornya, A kísértetbatár, A pályaőr, Kísértethajó, A grófnő és a holtak, Csönd, csak hogy a teljesen ismeretleneket említsem, de vannak itt jól ismertek is, pl. az Üvöltő szelek, a Karácsonyi ének, Frankenstein, Dr. Jekyll és Mr. Hyde, Drakula, többek között. Nyilván a hosszabb regények, mint amilyen a Dorian Gray vagy a Sátán kutyája, rövidített változatban szerepel, de ez éppen megfelelő, mert ha megtetszik, úgyis elolvassuk az a teljeset.

Túlzás nélkül mondhatom, hogy a könyv összes lapja gyönyörű. Igényes a kiadás is, a papírfedél ellenére nem fog szétesni, mert ahogy nézem, nem ragasztva vannak a lapok, hanem "varrva". A Ventus Libro kiadó már egyébként is szerzett nekünk kellemes perceket, amikor kiadta a a nagy klasszikusokat képregényben, kisNimue imádta, de némelyiket még én is elolvastam.
Az ára mondjuk nem semmi, de ha azt nézem, hogy egyes kiadók kb ilyen árban adják a felejthető kategóriás könyveket is, és az egyébként igényes könyvek sem nagyon maradnak el ettől, azt mondom, hogy megéri egy kicsivel többet adni érte. (a libriben egyébként most -25% van rá, ha valakit érdekelne, sztem 3600 Ft elég barátságos ár érte.)
És mielőtt még valakiben elindulna a kérdés, a könyvet nem kaptam, hanem vettem kemény és értékes (hihi) forintokért, így nincs se érdekem, se recenziós példányom (pedig igazán szívesen vettem volna, de mindegy :)), és ha nem érné meg a könyv, nem is ajánlanám egyébként sem.

Csináltam pár kedvcsináló képet a könyvből, mert kutattam a neten illusztrációk után, de sajnos egyet sem találtam, és teljesen megértem, ha valaki nem akar látatlanban kiadni ennyi pénzt egy ilyen könyvre, mert sose lehet tudni. (kattra nagyobbak lesznek.)


    

11 megjegyzés:

  1. Ezt én is néztem mikor megjelent, nagyon tetszik, de nekem kicsit kevés benne a szöveg ennyi pénzért úgy, hogy ráadásul a történetek jó része régi jó ismerős, illetve nem is teljes.

    Mondjuk azért a kukába most sem dobnám ki, ha hirtelen itt teremne, sőt végig is olvasnám! :D

    VálaszTörlés
  2. @BWizard
    én hatalmas dilemmában voltam, mert az összes könyv, amit kinéztem, iszonyat drága volt, és bár először kettőt akartam, végül csak egyet vettem. és azért emellett döntöttem, mert ezt a gyerek is szívesen kézbe veszi (bár azért a tiétek még nagyon picik, az ő kezükbe nem való :D), és ha már ennyi pénzt most kiadok, akkor az legyen olyan, amit még 50 év múlva is szívesen vesznek kézbe.
    ez pedig olyan. nekem is ismerősek a történetek, legalább a fele, de a gyereknek nem, viszont ez kedvet csinál majd a rendes regényekhez, az tuti. ráadásul van benne olyan, amit sose olvasnék el teljes terjedelemben (Dorian Gray), így rövidítve viszont nagyon érdekel.
    de a szöveg nem kevés, sőt.
    meg ami nagyon jó benne, hogy kronologikus sorrendben adja le a történeteket, és így együtt egy nagyon jó képet ad a gótikus regényekről.
    de nem akarlak rábeszélni.:D csak ha valaki gondolkodik rajta, hogy mennyire jó az ár-érték arány, szerintem nagyon jó.

    VálaszTörlés
  3. Akkor megnéem a Libriben újra! :P

    Igen, én még hajlamos vagyok elfelejtkezni arról, hogy a gyerekeknek minden történet új és csak a magam szempontjaira gondolni. :S
    Na majd ha már az egyik tud olvasni, ez gyorsan meg fog változni! Én már ovis koromban könyvtári tag voltam, szóval szerintem náluk is ez lesz a cél (tehát van még rá két ill. három évük, hogy megtanuljanak)! :D

    VálaszTörlés
  4. @BWizard
    feltétlenül.:)) sajna, ennél olcsóbb nem valószínű, hogy lesz, ezeket nem nagyon akciózzák.

    persze, majd ha már érdekelni kezdik őket a könyvek, biztosan hamarabb eszedbe jut, hogy olyasmit vegyél, ami nekik is jó lesz.
    ovisan könyvtártag?:D ez aranyos.:)) mikor tanultál meg olvasni?
    én véletlenül tanítottam meg olvasni a kiscsajt. volt betűszőnyegünk, és ahogy azzal játszottunk, szépen megtanult. egyszercsak azt vettem észre, hogy simán elolvas dolgokat 4 évesen.

    VálaszTörlés
  5. Arra nem emlékszek pontosan, de 4-5 évesen, mikor nagycsoportos lettem, akkor már tudtam, mert arra már emlékszem, hogy a mesekönyvek közt búvárkodom a könyvtárban ovi után meg szombatonként. :)

    VálaszTörlés
  6. húúú... és bent van könyvtárban, vagyis most épp kikölcsönözték, na majd sasolom, mikor hozzák vissza.:)

    VálaszTörlés
  7. Óó, ez annyira nem érdekelt, de nagy kedvet csináltál hozzá:)

    VálaszTörlés
  8. @Amadea H.
    pedig nem akartalak bűnbe vinni.:) (de de.:D)

    VálaszTörlés
  9. @Nimue: köööösz:D Hárman is figyelik, hogy elbukom-e:D

    VálaszTörlés
  10. Jajjjj de szuper ez most nekem is kell!

    VálaszTörlés